dilluns, 21 de maig del 2012

Ruta del Cister NonStop 2012

La Ruta del Cister és una de les gran rutes de casa nostra. La ruta enllaça els tres monestirs de l'ordre del Cister (Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges), aproximadament 110 quilòmetres i uns 5000 metres de desnivell.
L'Europastry Team i una bona colla d'amics aprofitaríem la ruta per organitzar una bona trobada. Després de l'èxit de la primera edició en el 2011, aquest any es plantejava una nova sortida, però canviant de data per tenir les millors condicions climatològiques possibles.

I es va encertar. Al sortir temperatura fresca i cel tapat i en anar passant els quilòmetres el cel es va anar obrint.
La ruta es va plantejar sortint de Sarral, direcció a Rocafort de Queralt per agafar la pista que ens acostaria al primer port de muntanya, el Comaverd. La pujada és constant i amb alguns trams tècnics de pedra. Ara baixada cap a Santes Creus, el primer dels tres monestirs cistercencs i primera parada per recuperar forces. El descens amb algun entrebanc mecànic ens porta ràpidament a creuar de la Conca de Barberà a l'Alt Camp. Passem dels paisatges verds dels sembrats de la Conca, a les vinyes verdes amb rosers de l'Alt Camp. El monestir de Santes Creus ja el tenim a tocar i un bon esmorzar ens espera al Casalot de Santes Creus. Un lloc molt recomanable per tots aquells que volgueu fer aquesta ruta.

Amb la panxa plena toca continuar, ara direcció al segon port de la jornada el coll de Coloma, frontera natural entre la plana del camp de Tarragona i la vila ducal  Montblanc. Aquesta vegada però no hi pujarem per la Coloma, ens agraden els reptes i fem la pujada de Figuerola cap a l'era del Caterí per enllaçar el camí de Prenafeta. Una ruta alternativa segurament més curta i també més dura, les rampes són constants i el darrer tram molt pedregós ens obliga a posar el peu a terra.

Finalment i després de la foto de rigor, baixada cap a Prenafeta. Seguim i la propera aturada a la vila Ducal. Els camins en aquesta zona de la ruta són molt agradables i es roda fàcilment. L'espluga de Francolí, les masies i Poblet. Segon monestir del cister i parada per dinar. Aquestes alçades el sol apreta i s'agraeix descansar una estona.

Sortint de Poblet i abans de el tercer monestir, ens trobem amb la serra del Tallat, tercer port de muntanya que cal superar per arribar a Vallbona de les Monges. La pujada és llarga, i constant cal apretar les dents, els quilòmetres es van acumulant i aviat veurem el 90 en el comptaquilòmetres.

Vallbona de les Monges, darrer monestir de la ruta, però encara ens queden uns quants quilòmetres per endavant i el temps no ens ajudarà. Bufa el vent i complica la pujada cap al coll de Belltall, darreres rampes de la ruta. Les cares i els comentaris mostren que la ruta en aquest punt de la tarda és gairebé a les acaballes i nosaltres també.Superat el coll ens anem apropant als gegants molins de vent que imposen la seva llei i ens acompanyen voltejant una i una altra vegada els braços.
Ara sí que veiem el final, ens resten els darrers trams, baixada cap a Forès i el darrer cartutxo per arribar a Sarral; destí final de la Ruta del Cister Non Stop.